Třeťáci zažili den plný masek, převleků a tajemných úkolů.Děti všechny nástrahy splnily a užily si hezký den.
Alena Lávičková
25.10.2024 jsme s 2.B opět navštívili festival zábavné vědy žáků a učitelů Gymnázia Cheb pro veřejnost, kde představují vědu pomocí zábavných a atraktivních interaktivních experimentů z fyziky, chemie, biologie a matematiky.
21.10.2024 přišla zástupkyně Městské policie Cheb Andrea Lokingová na besedu s 2. třídami a přinesla s sebou Notes strážníka Pavla, který si společně při několika následujících setkáních společně vyplníme.
11.10.2024 jsme vyrazili dotovaným autobusem z KK na prohlídku Císařských lázní a na program Světem lázeňství do Karlových Varů. Autobus nám pomohly zaplnit 3.C a 4.C, abychom co nejlépe využili dotaci.
9.10.2024 jsme se žáky 2.B zašli do Dětské knihovny v Chebu, kde právě probíhala akce - Týden knihoven, aby se žáci mohli seznámit a poté zapojit do právě spuštěné čtenářské celoroční soutěže - Lovci perel, která pomáhá děti rozečíst a hlavně oblíbit si čtení a porozumění textu, což je nezbytná dovednost pro studium a další vzdělávání.
4.10.2024 jsme využili nabídky pana Miroslava Vlacha, který nabízel školám ukázku orientačního běhu, kde si žáci v prostoru Krajinky mohli vyzkoušet běh s čipem, který jim načítá průběh připravenými kontrolami. Pan Vlach pro nás připravil delší okruh s 10 kontrolami s mapou a čipovou kartičkou pro starší děti a kratší okruh pro mladší děti s čipy na prst. Z 1. stupně jsme se po půlhodince střídání zapojili se třídami 1.A,1.B, 2.B, 3.A,3.B a 4.A a 4.B.
Na přelomu září a října se naše škola vydala na poznávací zájezd za krásami jižní Anglie, ten jsme si ještě zpestřili dvěma výlety do Londýna.
Cesta započala v neděli a byla nadmíru dobrodružná. Zvládli jsme noční tranzit přes SRN, Nizozemí, Belgii a Francii, kontrolu dokladů a všech zavazadel v Calais, poté nalodění na trajekt, kde na nás mezi druhou a třetí hodinou ranní čekala typická anglická snídaně! Všichni už pomalu odpadali, a to byl před námi celý den v Londýně (Tower Bridge, moderní mrakodrapy, observatoř a nultý poledník v Greenwich).
Po celodenní procházce po hlavním městě jsme se přesunuli na jih Anglie, přímo do městečka Burgess Hill, kde si nás převzaly hostitelské rodiny. Proběhly úvodní rozhovory, seznámení se členy rodiny i domácími mazlíčky.
Další dva dny jsme strávili povětšinou v přírodě a na pobřeží.
Začali jsme v Hastings v pašeráckých jeskyních. Odpoledne nás čekala nádherná procházka po křídových útesech směrem k Seven Sisters. Foukal vítr, ale bylo jasno a někteří z nás si na konci výletu i smočili nohy v moři. Na konci dne nám ještě průvodce přichystal malou ochutnávku typických anglických dobrot jako je shortbread, lemon curd, marmite, orange jam apod.
Čtvrtý den bylo na programu město Brighton s nejstarším vodním světem v Anglii a malinký, ale skvěle vybavený hrad Hever Castle. Ten je obklopený nádhernými parky a labyrinty různých typů, dokonce tu najdete i vodní bludiště. Ano, věci na převléknutí byly potřeba.
Pátý den jsme se už museli rozloučit v rodinách a dostali jsme na cestu poslední obědový balíček. Vyrazili jsme zpět do Londýna, tentokrát jsme se těšili na plavbu lodí po Temži, a tak jsme měli možnost pozorovat některé památky z jiné perspektivy např.London Eye, Houses of Parlament, Big Ben, navštívili jsme Piccadely Circus, poseděli na Trafalgar Square, prošli se parky Buckinghamské paláce.
Zpáteční cesta nám ubíhala rychle, na trajektu jsme tentokrát ochutnali tradiční fish and chips, čili rybu s hranolky, a plni krásných zážitků s přesvědčením, že se do Anglie ještě někdy podíváme, jsme se navraceli do svých domovů.
Na textu se podíleli žáci a učitelky 4.ZŠ
Ve středu 23.10. se žáci 3.B vydali na výlet do Ekocentra Dolní Dvory, aby se zúčastnili zajímavého programu s názvem „Upeč třeba chleba“. Tato akce byla skvělou příležitostí pro děti, aby se seznámily s tradičním pečením chleba a dozvěděly se více o tom, jak obilné potraviny "vznikají."
Program „Upeč třeba chleba“
Program začal krátkou přednáškou o historii pečení chleba a jeho významu v našich životech. Děti se dozvěděly, jaké suroviny jsou potřebné k výrobě chleba a jak se dají využít místní zdroje.
Následovala praktická část, kde si žáci vyzkoušeli vlastní výrobu těsta. Každé dítě mělo možnost samostatně si odměřit mouku, vodu a droždí a poté těsto hnětat. Atmosféra byla plná smíchu a nadšení, když se děti snažily dosáhnout správné konzistence. Po správném zpracování těsta už zbývalo chlebové bochánky jen upéct.
Aby nám čekání více utíkalo, prohlédli jsme si některá zvířátka chovaná na statku. Po návratu do kuchyně se děti nemohly dočkat, až ochutnají svůj výtvor. Chlebová houska, kterou si samy upekly, byla voňavá a chutná. Někdo neodolal a housku hned snědl, někdo ji nechal domů i pro rodiče.
Na zpáteční cestě domů si žáci vyměnili zážitky a každý měl na srdci něco jiného. Mnozí z nich prohlásili, že chtějí zkusit péct chléb i doma.
Návštěva Ekocentra Dolní Dvory a program „Upeč třeba chleba“ byly pro třídu 3.B nejen zábavným, ale i vzdělávacím zážitkem, který si jistě dlouho zapamatují.
Mgr. Pavla Duspivová
V polovině října vyzkoušeli žáci 8. a 9. tříd ve spolupráci s odborem komunikace o evropských záležitostech Úřadu vlády ČR (pobočkou Eurocentra Karlovy Vary) animační program. Při něm plnili hravou formou v anglickém a německém jazyce, který se učí na škole už od 3. třídy, úkoly spojené s Evropskou unií, eurem a životem v Evropě. Kromě zaměření na život v současné střední Evropě si zopakovali slovíčka v několika jazycích. Část programu byla zaměřena na památky Karlovarského kraje, kde - jak jsme zjistili - mají děti ještě co dohánět. Určitě je to ale motivovalo k návštěvě nejen kulturních a historických památek zdejšího kraje, ale i krásné přírody, například formou výletu do některé ze zdejších přírodních rezervací. Vedle jazykových úkolů plnili žáci i úkoly v podobě puzzle, různých skládaček a kvízů. Děti si během dopoledne nenásilnou formou zopakovaly to, co by již měly umět i z jiných předmětů. Dozvěděly se zároveň i spoustu nového. Věřím, že podobnou akci brzy zopakujeme a žáci dokáží zúročit nabyté vědomosti ze školy i v praxi.
Mgr. Ing. Tomáš Purma