Na konci školního roku vyjela část třídy 7B (ta statečnější) na Dobrodružnou stezku kolem Vonšovského potoka z Vojtanova do Skalné. Cestou děti plnily úkoly, které jim připravil botanik chebského muzea RNDr. Jiří Brabec a také třídní učitel Petr Kvíz společně s AP Martinou Kvízovou. Dobrodružná byla už samotná cesta divokou, pichlavou a místy neprostupnou vegetací. Největší dobrodružství děti čekalo v cíli naší cesty – u opuštěné štoly. Vchod do štoly byl zatopený a suchou nohou prošel málokdo. Dojít na konec – to chtělo kus odvahy. O největší dobrodružství se postaralo vosí hnízdo, které se nám připletlo do cesty. Bez žihadla vyvázl málokdo. Rozdali jsme ceny, opekli buřty a vydali jsme se na cestu domů. Stihli jsme to před bouřkou.
Bylo to (jak by řekl Lukáš Kužel) – SRŠEŇ!
PK
25.6.2024 1.B a 1.A vyjely dotovaným autobusem na Linhart u Karlových Varů.
21.6.2024 jsme byli v kostele sv. Mikuláše a Alžběty hlasovat na výstavě Moje město, kde jsme měli také své obrázky. Při akci Chebská náměstí z projektu Poklady starého Chebu jsme kromě hledání pokladu a seznamování se s historií našeho města, malovali své město a v kostele sv. Mikuláše byla výstava těchto obrázků. O této akci naší třídy si můžete v posledních Radničních listech 6/ 2024 najít článek na str.14 i s fotografií naší třídy 1.B.
13.6. využila 1.B Prvouku k bližšímu seznámení s naším městem, aneb kam bych vzal kamaráda na procházku městem a jaké tu máme zajímavosti.
Dne 11.6.2024 jsme ve škole ochutnávali a porovnávali chuť sýrů - Žervé, Gouda a Eidam.
10.6.2024 byla 1.B a 1.C v dětské knihovně pasována na čtenáře.
Ve školním roce 2023/24 se naše škola zapojila do pilotního ověřování nových učebnic českého jazyka pro 2. ročník. Měli jsme to štěstí se do tohoto projektu zapojit spolu s dalšími pilotními školami v ČR a vyzkoušet si nové pojetí výuky českého jazyka, které nás v brzké době čeká. Díky těmto novým učebnicím jsme si již v tomto roce mohli s dětmi vyzkoušet spoustu novinek a na konkrétním učivu aplikovat nové požadované výstupy.
Tyto učebnice mimo jiné učí děti přemýšlet a samostatně tvořit. Zároveň je nenásilně seznamují s učivem. Je zde kladen důraz na čtenářskou a pisatelskou gramotnost. Materiály umožňují dětem pochopit a začít používat gramatické jevy podle jejich individuálních schopností. Každé dítě se může v daném tématu úspěšně realizovat na své aktuální úrovni. Při výuce je také dán prostor pro kreativitu dětí, rozvoj logického myšlení nebo práci s internetem. Mezi oblíbená cvičení se zařadilo například plánování cesty, kdy si děti také mohly vyzkoušet práci s malým robotem.
Díky výbornému metodickému vedení a podpoře autora těchto učebnic se nám velmi dobře celý rok pracovalo.
Michaela Jindrová
Třídní výlet 7.B a 8.A na Zámek Bečov nad Teplou
Na konci školního roku jsme se vydali prohlédnout sídlo s bohatými dějinami zasazené do překrásné krajiny Slavkovského lesa. Gotický hrad, renesanční palác a barokní zámek tvoří historicky cenný architektonický soubor.
Místo, kde je prezentována unikátní románská ostatková schrána – relikviář sv. Maura a které střeží i další poklady – diadém Eleonory Beaufort-Spontin a jedinečnou historickou kolekci vín a destilátů nazvanou Tekutý poklad. Tekutý poklad jsme bohužel neviděli (až na jednu láhev). Ono bylo takové horko, že bychom ho stejnak vypili.
Po prohlídce a po nutném obědě jsme vystoupali na Zlatý vrch s krásnou vyhlídkou na město. Prohlédli jsme si nádhernou kovovou plastiku Dotknout se nebe na jejíž výrobě se podílelo 93 kovářů.
Poté nás čekala dlouhá cesta domů.
V Bečově nad Teplou jsme byli už podruhé a rádi se sem ještě vrátíme.
PK
Dne 31. května žáci navštívili hasičskou stanici v Chebu. Mohli si prohlédnou techniku i vybavení všech typů aut, kterými je stanice vybavena. Dále viděli a mohli si i vyzkoušet hasičský oblek, který váží skoro 40 kg. Dozvěděli se, co zájemce o toto zaměstnání musí nastudovat a v jaké musí být fyzické i psychické kondici.
Žáci už ví, že hasiči nemusí vždy vyjíždět pouze k požárům, ale i k nehodám, k zamčeným nebo zabouchnutým dveřím, uvízlým zvířatům nebo ke koním.
Děkujeme za čas, který jste nám věnovali, a i za to, jak dobře vykonáváte svoji práci.
SO
Štola Johannes (Boží Dar) – projektový den tříd 6.A, 7.A a 7.B
Více než 800 let trvá historie dobývání rud v Krušných horách na obou stranách česko-saské hranice. Štola Johannes se nachází v jedné z nejpozoruhodnějších rudních oblastí České republiky, kterým je skarnový revír Zlatý Kopec. Ten je i se štolou Johannes součástí Hornického regionu Erzgebirge/Krušnohoří zapsaného na Seznam světového dědictví UNESCO.
Největším dolem revíru Zlatý Kopec - Kaff byla štola Johannes. Jde o mimořádně zachovalý komplex historických důlních děl, ve kterém staří horníci vyrazili podzemní komory obrovských rozměrů, jaké lze jinde ve světě vidět jen málokde. Štola Johannes vás zve do svého podzemí. V tomto historickém důlním díle jsme si prošli velkou prohlídkovou trasu a vrátili jsme se při ní do dávné historie. Seznámili jsme se životem horníka, s různými způsoby dobývání rudy, s významem hornictví pro celý region. Prohlídka byla zajímavá, místy i dost náročná. Zvládli jsme to!
Registrační číslo: 0141/PODSKOL/2022
Číslo a název OP: Národní plán obnovy
Zážitkový vzdělávací program pro žáky (B7)
PK