Věda před radnicí - projekt,na kterém se podílejí učitelé a žáci Gymnázia v Chebu a který má přiblížit vědecké obory dětem i dospělým. I naši malí druháčci z 2.C se ho se zaujetím dnes 24.10. zúčastnili. Vyzkoušeli si nejrůznější pokusy, masáž srdce, chůzi opilce, práci s roboty, zahráli si na fakíry,tvořili blesky a další skvělé činnosti. Každý si našel něco a nikdo nechtěl zpátky do školy ????. Děkujeme organizátorům a příští rok se snad opět zúčastníme.
Ivana Hessová
Poslední říjnový týden se naše čtvrtá třída vypravila do Galerie výtvarného umění v Chebu. Čekalo nás tam dobrodružství mezi stromy, uměním a tajemnými zvuky. Paní Lochmanová pro nás připravila program inspirovaný knihou Les od spisovatelky a ilustrátorky Terezy Říčanové.
Autorka sama ve svém díle vypráví o zániku a znovuzrození lesa na Vysočině. Krásné ilustrace doplňuje také hudba – knihu totiž namluvila spolu se svými kamarádkami z pěveckého sboru. Les tak nejen vidíme a čteme, ale také slyšíme.
Během autorského čtení jsme se stali zvukaři přírody. Podle pokynů, nebo i podle vlastního citu, jsme vytvářeli „nejstarší píseň lesa“ – šustění větví, kapky deště, houkání ptáků i tajemné zvuky, které možná umí vydat jen opravdoví strážci lesa.
Po zvukové dílně jsme se pustili do výtvarného tvoření. Děti malovaly na téma les a na jejich obrázcích se objevily stromy v nejrůznějších podobách, lesní zvířata i fantazijní motivy, které by klidně mohly žít v pohádkách. Galerie se tak na chvíli změnila v barevnou lesní galerii plnou radosti a představivosti.
Program krásně propojil prvouku, hudební výchovu i výtvarné umění a připomněl nám, jak důležité je pečovat o přírodu kolem nás. Odcházeli jsme obohaceni nejen o zážitek, ale i o nový pohled na les – jako na živý organismus, který má svůj vlastní příběh.
Děkujeme GAVU Cheb a paní Lochmanové za nezapomenutelnou cestu mezi stromy. Za naši čtvrtou třídu slibujeme, že budeme lesům dál pozorně naslouchat, chránit je a těšit se na všechna jejich tajemství.
Mgr. Pavla Duspivová
Stopovačka mezi regály – dobrodružství 4. B v knihovně!
Dnes se třída 4. B vydala do knihovny, kde na ni čekala stopovačka mezi regály – zábavná a napínavá hra, při které se děti proměnily v malé detektivy knih.
Podle symbolů, značek a nápověd se učily, jak knihy vyhledávat, jak funguje knihovní systém a co všechno o knize prozradí její signatura. Každá správně nalezená kniha znamenala další krok na cestě k pokladu – k novým čtenářským objevům!
Díky hravým úkolům si žáci procvičili čtenářské kompetence, porozumění textu i spolupráci v týmu.
Z knihovny jsme odcházeli s úsměvem – a s hlavou plnou nápadů, co si přečteme příště.
Velké poděkování patří knihovnici za skvěle připravený program a přátelskou atmosféru!
Mgr. Pavla Duspivová
V pátek 17.10., v rámci meziročníkové spolupráce, se žáci 2.C s mentory z 9.C vydali do přírody pouštět draky. I přes krátkou nepřízeň počasí a nízké poryvy větru si všichni tuto akci užili. Deváťáci se vzorně postarali o své malé spolužáky a určitě to není naše poslední společná akce.
Ivana Hessová,Hana Miklušáková
V polovině října vyzkoušeli žáci 7. a 8. tříd ve spolupráci s odborem komunikace o evropských záležitostech Úřadu vlády ČR (pobočkou Eurocentra Karlovy Vary) animační program zaměřený na Německo, Českou republiku a Evropskou unii. Při něm plnili hravou formou v německém jazyce, který se učí na škole už od 3. třídy, úkoly spojené s Evropskou unií, eurem a životem v Evropě. Kromě zaměření na život v současné střední Evropě si zopakovali slovíčka i v angličtině. Část programu byla zaměřena na památky Karlovarského kraje a především Chebska, kde - jak jsme zjistili - mají děti ještě co dohánět. Určitě je to ale motivovalo k návštěvě nejen kulturních a historických památek zdejšího kraje, ale i využití svobodného cestování do blízkého zahraničí a to jak pěšky, na kole, vlakem i autem. Spolu s jazykovými úkoly skládali žáci puzzle, řešili skládačky a kvízy. Děti si během dopoledne nenásilnou formou zopakovaly to, co by již měly umět i z jiných předmětů. Dozvěděly se zároveň i spoustu nového. Věřím, že se při podobné aktivitě sejdeme s žáky i příští rok, jak už se u nás na škole stalo tradicí.
Mgr. Ing. Tomáš Purma
V 5.B nezapomínáme na to, že přátelství je velmi důležité. Proto jsme se rozhodli ho zvěčnit na naší nástěnce – vytvořili jsme Strom přátelství, který nám bude každý den připomínat, jak moc pro nás kamarádství znamená.
Na strom jsme umístili své ruce s napsanými jmény, aby bylo vidět, že každý z nás je jeho důležitou součástí. Společně tak tvoříme jeden silný a barevný celek, ve kterém má každý své místo.
Díky tomu máme na chodbě nejen krásnou výzdobu, ale také symbol toho, že přátelství drží celou naši třídu pohromadě – stejně jako kořeny a větve drží strom.
Mgr. Eliška Orságová
Ve třídě 5. B jsme si vyzkoušeli, že čtení může být velké dobrodružství. Tentokrát jsme se stali „čtenářskými detektivy“ a pustili se do pátrání.
Úkolem dětí bylo pozorně si přečíst připravený text, najít k němu správné obrázky a společně zjistit, z jaké knihy úryvek pochází. Následně si žáci zkoušeli klást otázky přímo pro autora knihy a také vybírat zajímavé či hezké věty, které je v textu zaujaly.
Pracovalo se ve dvojicích, sbíraly se bodíky za správné odpovědi a nápady – a hlavně nechyběla spolupráce, nadšení a radost z objevování.
Celá hodina nám ukázala, že čtení není jen povinnost, ale může se změnit v hru plnou nápadů, fantazie a společného zážitku.
Mgr. Eliška Orságová
V pondělí 22.9.2025 vyrazily zástupkyně z řad učitelů TV 1. a 2. stupně 4. ZŠ na konferenci Zdravé děti v pohybu, která proběhla v budově České národní banky v Praze.
Pak nás Mgr, Tomáš Zatloukal, ústřední školní inspektor seznámil s projektem Aktivní škola a představil materiály, které vydali - Metodika Aktivní škola, Autoevaluace pohybových aktivit a Posilování odolnosti dětí a žáků.
Na konferenci jsme se dozvěděli například:
Ve středu máme 5. hodinu ČJ se 2 učiteli a ten 2. je Tibor Tomi. Na tuto hodinu se moc těšíme, protože chodíme do počítačové učebny, kde se učíme přihlašovat pod svým heslem ke svému účtu na počítači. Abychom se dokázali přihlásit, tak se učíme používat klávesnici a postupně se seznamujeme s klávesami - Num Lock, Caps Lock, mazání, Enter, přepínání malé a velké písmo, mezery atp.