Drobečková navigace

Úvod > Vše o škole > Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště

Výchovná a karierní poradkyně: Mgr. Petra Matějovská

Tel. 778 428 613

E-mail: pet.mat@4zscheb.cz

Konzultační hodiny: dle dohody v kabinetě č. 222

 

Školní speciální pedagog: Mgr. Hana Miklušáková

Tel. 775 681 006

E-mail: han.mic@4zscheb.cz

Konzultační hodiny: pondělí 14.00 - 15.00, nebo podle potřeby po telefonické domluvě

 

Školní metodik prevence: Mgr. Otto Friedrich

E-mail: otr.fri@4zscheb.cz

Konzultační hodiny pro žáky dle dohody v kabinetě č. 429

Konzultační hodiny pro rodiče: po předchozí domluvě

Další formou komunikace se školním metodikem prevence může být schránka důvěry, umístěná na velkém schodišti hlavní budovy v přízemí. 

 

Koordinátor inkluze: Ing. Petr Kvíz

E-mail: pet.kvi@4zscheb.cz

Konzultační hodiny pro žáky dle dohody v kabinetě č. 304

 

Školní asistent: Karolína Bařinová

E-mail: kar.bar@4zscheb.cz

Konzultační hodiny pro žáky dle dohody v kabinetě č. 304

 

Ke stažení:

Program poradenských služeb ve škole

 

Výchovný a karierní poradce

  • Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve spolupráci se školním speciálním pedagogem
  • Spolupráce s třídními učiteli při řešení výchovných i vzdělávacích problémů
  • Poradenství k volbě povolání
  • Spolupráce s organizacemi

1. Spolupráce s třídními učiteli při řešení výchovných i vzdělávacích problémů

  • Společné jednání se zákonnými zástupci žáka, tj. žádost o pomoc při řešení vzniklého problému
  • Svolání výchovné komise v případě závažných provinění se proti školnímu řádu nebo opakujících se prohřešků
  • Jednání s organizacemi zabývajícími se péčí o děti a mladistvé ve spolupráci se školním metodikem prevence

2. Poradenství k volbě povolání

  • Informace o oborech vzdělávání a jednotlivých profesích
  • Informace o vzdělávací nabídce středních škol a učilišť Karlovarského kraje
  • Informační a poradenská činnost pro žáky a jejich rodiče
  • Informace o přijímacím řízení
  • Seznámení s informačními zdroji k volbě dalšího vzdělávání
  • Spolupráce s třídními učiteli vycházejících žáků

3. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

 

Plán výchovného a kariérového poradce

Užitečné stránky

https://www.prihlaskynastredni.cz/

https://mujzivotposkole.cz/

http://www.kvkskoly.cz/Stranky/default.aspx

https://www.kampodevitce.cz/

www.infoabsovent.cz

http://www.nsp.cz/

 

 

Důležité informace a dokumenty ke stažení

Informace pro rodiče a žáky o elektronickém přihlašování na střední školy

NOVÉ!

Termíny přijímacích zkoušek 2024-2025

Informace pro uchazeče o talentove obory 2024-2025

 

 

 

Školy se sportovním zaměřením

Lékařský posudek o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání

Informace pro uchazeče o střední vzdělávání a jejich zakonné zástupce platné od 1.1.2024

Deváťáci deváťákům

Brožura - informace o studiu v Karlovarském kraji

 

 

Školní speciální pedagog

Projekt Podpora škol se sociálně znevýhodněnými žáky.

Registrační číslo: 0141/PODSKOL/2022

Číslo a název OP: Národní plán obnovy

banner_weby skol_NPOa.jpg

 

Školní speciální pedagog

  1. Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence.
  2. Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci.

    I. Diagnostika a depistáž

  • Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání dle potřeb a možností školy a školního poradenského pracoviště.
  • Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb a zařazení do vhodného preventivního, zejména stimulačního, nebo intervenčního programu.
  • Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
  • Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení plánu pedagogické podpory v rámci školy a mimo ni a stanovené druhu, rozsahu, frekvence, a trvání intervenčních činností.
  • Speciálně pedagogická a etopedická diagnostika při výchovných problémech, stanovení intervenčního přístupu v rámci školy i mimo ni, dle potřeb, možností a profilace školy.

     II. Konzultační, poradenské a intervenční práce

  • Intervenční podpora při realizaci plánu pedagogické podpory.
  • Dlouhodobá i krátkodobá individuální speciálně pedagogická péče za účelem naplňování podpůrných opatření pro žáky, speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, reedukační, kompenzační a stimulační činnosti; se žákem s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
  • Dlouhodobá i krátkodobá speciálně pedagogická péče o skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, reedukační, kompenzační a stimulační činnosti; se skupinami žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
  • Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo plánu pedagogické podpory u žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb ve spolupráci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy.
  • Průběžné vyhodnocování účinnosti poskytovaných podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb u žáků, dle potřeby navržení a realizace úprav.
  • Preventivní intervenční programy v oblasti školního neúspěchu/výchovných problémů s uplatněním speciálně pedagogických/etopedických přístupů.
  • Participace na kariérovém poradenství - volba vzdělávací dráhy žáka, individuální provázení žáka.
  • Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
  • Individuální konzultace pro rodiče, zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodiči žáka/zákonnými zástupci.
  • Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb a rizika vzniku speciálně vzdělávacích potřeb.
  • Speciálně pedagogické přístupy při řešení multikulturní problematiky ve školní prostředí. 12. Konzultace s pracovníky školských a dalších poradenských zařízení.

    III. Metodické, koordinační a vzdělávací činnosti

  • Příprava a průběžná úprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole - koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole.
  • Metodická pomoc třídním učitelů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
  • Metodické činnosti pro další pedagogické pracovníky školy - specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně speciálních vzdělávacích potřeb, návrhy metod a forem práce se žáky - jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
  • Kooperace s pedagogickými pracovníky školy zajišťujícími poradenské služby.
  • Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami nebo s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
  • Participace na vytváření školních vzdělávacích programů, individuálních vzdělávacích plánů, plánů pedagogické podpory s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
  • Koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga ve škole.

Školní metodik prevence

 

Další formou komunikace se školním metodikem prevence může být schránka důvěry, umístěná na velkém schodišti hlavní budovy v přízemí. 

  • Školní metodik prevence vytváří minimální preventivní program a podílí se na jeho realizaci.
  • Koordinuje spolupráci školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku primární prevence a řešení patologických jevů a trestné činnosti.
  • Sleduje zařazení prevence do výuky jednotlivých předmětů a odborně a metodicky učitelům pomáhá.
  • Využívá nabídky osvědčených vzdělávacích organizací a poskytovatelů preventivních programů.
  • Zpracovává podklady k plánování, realizaci a hodnocení primární prevence na škole.

Primární prevence

Primární prevencí rozumíme veškeré konkrétní aktivity realizované s cílem předejít problémům a následkům rizikového chování, případně minimalizovat jejich negativní dopad, včetně dalšího šíření.

Nejčastěji mezi rizikové chování řadíme:

  • šikanu a násilí ve školách, včetně extrémně agresivního jednání
  • záškoláctví
  • užívání a šíření návykových látek
  • nelátkové závislosti (gambling, problémy spojené s nezvládnutým využíváním PC, mobilních telefonů, sociálních sítí, atd.)
  • užívání anabolik a steroidů
  • kriminální jednání
  • sexuálně rizikové chování
  • vandalismus
  • xenofobii, rasismus a intoleranci
  • týrání a zneužívání dětí 

Konkrétní postup řešení:

  • rozhovor se žákem (žáky)
  • informovat školního metodika prevence, výchovného poradce, školního speciálního pedagoga, třídního učitele, vedení školy 
  • informovat zákonné zástupce žáka (žáků)
  • svolat výchovnou komisi
  • konkrétní vyšetřování, hledání  řešení
  • provést zápis z pohovorů (viz. tiskopisy u školního metodika prevence)
  • spolupráce s rodinou, péče a poradenství

Záškoláctví

  • jednání se žákem
  • pohovor se zákonnými zástupci (neomluvená absence do 10 hod.)
  • výchovná komise se zákonnými zástupci (nad 10 neomluvených hodin nebo podle individuální potřeby při nižším počtu neomluvených hodin)
  • návrh nápravy – výchovné opatření, lékařská potvrzení
  • informovat OSPOD a informovat MÚ – přestupková komise (zaslání zprávy o neomluvené absenci nad 25 neomluvených hodin)

Všechny postupy řešení jsou individuální, v jednotlivých případech postupujeme podle momentální situace a závažnosti případu, vždy ale se souladem s Metodickým doporučením MŠMT.

Ke stažení

Minimální preventivní program pro školní rok 2024/2025

Krizový plán školy

Strategie předcházení školní neúspěšnosti

 20240328_134146.jpg

20210919_154840.jpg

 

20210919_154853.jpg

 

20210919_160715.jpg

 

20210920_093322.jpg

 

Koordinátor inkluze

Projekt Podpora škol se sociálně znevýhodněnými žáky.

Registrační číslo: 0141/PODSKOL/2022

Číslo a název OP: Národní plán obnovy

banner_weby skol_NPOa.jpg

  • zpracování projektové dokumentace včetně monitorovacích zpráv
  • identifikace žáků se sociálním znevýhodněním
  • koordinace pedagogické intervence 
  • koordinace pedagogické intervence se zaměřením na podporu ranné adaptace žáků
  • realizace vzdělávacích akcí pro žáky se zaměřením na zvyšování jejich studijní motivace, adaptační, socializační aktivity
  • realizace zážitkových vzdělávacích programů pro žáky
  • poradenská podpora pedagogů
  • podpora komunikace mezi pedagogickými pracovníky a zákonnými zástupci žáků
  • podpora spolupráce školy se zřizovatelem
  • koordinace spolupráce školy a školských poradenských zařízení, event. zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo preventivně výchovné péče
  • koordinace aktivit zaměřených na rozvoj fyzického i duševního zdraví žáků, facilitace spolupráce školy s psychosociálními a zdravotními službami
  • koordinace programů zaměřených na bezplatné školní stravování žáků, facilitace spolupráce mezi školou a OSPOD / NNO / zařízeními sociálních služeb
  • koordinace s dalšími relevantními místními aktéry (Agentura pro sociální začleňování, Úřad práce, soukromé subjekty)

Ke stažení

Informovaný souhlas s poskytnutím podpůrných opatření ve škole

Projekt Za jeden provaz - informační leták

 

Školní asistent

Projekt Podpora vzdělávání žáků a učitelů 4

Registrační číslo: CZ.02.02.03/00/22_002/0002510

Číslo a název OP: Operační program Jan Amos Komenský

 logo.png

  • Poskytuje základní nepedagogickou podporu přímo v rodině při spolupráci s rodiči, a to při přípravě na vyučování spočívající např. v pomoci s organizací času, práce a s úpravou pracovního prostředí, motivaci k učení, poskytování formativní zpětné vazby žákovi, podporu při přípravě na školní práci. Tyto činnosti provádí školní asistent pouze se souhlasem rodičů nebo zákonných zástupců žáka.
  • Zprostředkovává komunikaci s komunitou, rodinou a školou spočívající např. v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací mezi školou a rodinou; zprostředkovává rodině informace o školní úspěšnosti žáka, případně o potřebě s žákem pracovat. Pomáhá v překonávání bariér mezi školou a rodinou, které mohou vyplývat z odlišných životních podmínek žáka nebo odlišného kulturního prostředí. Činnosti v rodině provádí školní asistent pouze se souhlasem rodičů nebo zákonných zástupců žáka.
  • Pomáhá zajišťovat činnosti související s koordinací inkluze ve škole, např. pomoc při koordinaci plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů pro žáky s potřebou podpůrných opatření, podpora při stanovování měřitelných a objektivních cílů pro jednotlivé žáky k jejich většímu rozvoji.
  • Pomáhá při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit. Podporuje přípravu žáka na výuku, rozvíjení čtenářských dovedností, práci se strategiemi přípravy na školní práci, podporuje rozvoj nadání žáka v aktivitách nad rámec školní výuky. Pomáhá v zajišťování výjezdů školy (školy v přírodě apod.) a s organizační podporou pedagogických pracovníků při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Poskytuje např. organizační činnosti při zajištění školního stravování pro žáky (komunikace se školní jídelnou a rodiči při organizaci vhodné doby ke stravování apod.), podporuje žáky při manipulaci s pomůckami, při soběstačnosti a motivaci ke vzdělávání. Podporu žákům poskytuje vždy za přítomnosti pedagogického pracovníka.
  • Poskytuje přímou nepedagogickou podporu dětí v přípravných třídách spočívající např. v nácviku jednoduchých činností při příchodu a pobytu ve škole nebo při akcích školy, pomoci při oblékání, podporuje děti při manipulaci s pomůckami, při nácviku soběstačnosti a motivaci ke vzdělávání. Podporu dětem poskytuje vždy za přítomnosti pedagogického pracovníka.
  • Poskytuje podporu pedagogovi při administrativní a organizační činnosti podle potřeb pedagoga. Účelem asistentovy podpory v oblasti administrativních a organizačních úkonů je, aby pedagog získal více času na vlastní individuální práci s žáky. Tyto podpůrné činnosti ale nejsou hlavní pracovní náplní asistenta.

 

Ke stažení

Informovaný souhlas s poskytnutím podpůrných opatření ve škole