Pomocí QR kódu jsme si prohlédli na tabletu dřívější podobu některých historických budov, zjistili jsme jak dřív hasili požár a jaká to byla pohroma, když hořelo, dozvěděli jsme se které náměstí je nejstarší, seznámili jsme se s purkmistrem, kramářkou, glejtem, pomocí hmatu jsme se dozvěděli, které výrobky naše město proslavily ve středověku, jaká privilegia město mělo, objasnili jsme si obrázky na chebském znaku a hledali jsme, kde všude na náměstí máme erb, zjistili jsme k čemu sloužili kramářské písně a jaké zajímavé domy máme na náměstí a jaké historické osoby v nich bydleli, kdo všechno do města směl a kdo do města nesměl, při stopovačce jsme vypátrali klíč na faře k truhle s pokladem a pomocí vědomostního kvízu jsme rozluštili otevírací kód a pochutnali jsme si na čokoládovém pokladu a po svačině jsme ve skupinkách vymýšleli svá vlastní města, která jsme pak představili všem - jak se jmenují a proč, co mají v erbu a čím je město vyhlášené a co by návštěvníky ve městě zaujalo.
Na závěr děti dostaly omalovánky s historickými osobnostmi Chebu, které doporučuji uschovat na další výuku Vlastivědy, kde se jim budou informace o Chebu hodit.
Jsem moc ráda jak si děti poradily s vědomostním kvízem, bylo vidět, že si spoustu informací zapamatovaly a hlavně jim porozuměly a nejvíc mě překvapilo, jak si lehce poradily s textem a vše si zvládly přečíst samy.
Jsem na ně moc pyšná.
AP